W trakcie urządzania sklepu, należy zakupić mebel i lady, na których będzie znajdował się cały asortyment. Bardzo dużo uzależniony jest od tego, co będzie sprzedawane w sklepie. Inne kwestie trzeba wziąć pod uwagę, nabywając meble do sklepu odzieżowego, a inne, gdy chodzi o wyposażenie sklepów spożywczych.
Półki do sklepu spożywczego muszą utrzymać znacznie większe ciężary. Oprócz tego asortyment sklepu spożywczego jest znacznie szerszy niż w sklepie odzieżowym. Teoretycznie zatem, łatwiej zaprojektować sklep odzieżowy, niemniej jednak to w nim musi panować atmosfera, która skłoni do zakupów dosłownie wówczas, gdy ceny nie będą najniższe. Wyposażenie sklepów odzieżowych to prócz mebli także lustra i wyposażenie przymierzalni. Ważne jest, ażeby atmosfera, którą stworzy projektant w sklepie została zaakceptowana przez klientów. Jeśli sklep będzie oferował odzież dla ludzi młodych, można pokusić się o krzykliwe kolory albo unikalne formy. W sklepie z estetyczną odzieżą, wyposażenie musi być gustowne i dawać klientom poczucie ekskluzywności. To szczególnie istotne, ponieważ zakupy zazwyczaj robi się oczami. To, co zaakceptuje wzrok, jest niemal sprzedane. Dlatego też tak ważne są odpowiednio zaprojektowane przymierzalnie. W przymierzalni powinny znajdować się minimum dwie kabiny, oddzielone od reszty wnętrza kotarami. W każdej kabinie musi znajdować się lustro. Niektórzy twierdzą, że sprzedawcy specjalnie montują w kabinach lustra wyszczuplające, jest to jednak mityczne przekonanie osób, które w euforii kupują wiele rzeczy a potem poszukują usprawiedliwienia. Ważne jest również to, by kabina była oświetlona. Mimo że to niewielka przestrzeń, ważne jest, by klienci mogli obejrzeć się ze starannością w nowym ubraniu. Atmosfera, którą można stworzyć dzięki właściwemu wyposażeniu w sklepie odzieżowym może przełożyć się na liczbę klientów, którzy będą wracać po kolejne zakupy. Ważny jest również personel, oferowany towar i ceny, ale trzeba docenić ogromną rolę tego, jak wygląd sklepu może przełożyć się na to, ile osób zdecyduje się przekroczyć jego próg.
Zobacz również: lady sprzedażowe.