Każda firma istniejąca na rynku musi posiadać elementy graficzne, które pozwalają klientom ją identyfikować. Taki system znaków graficznych, które stanowią symbole danego przedsiębiorstwa, stanowi identyfikację wizualną firmy. To, jak firma jest postrzegana przez klientów, zależy w wielkiej mierze od jakości elementów graficznych a także stopnia ich rozpowszechnienia.
Tak samo sytuacja wygląda w przypadku marki. Kwestie wizerunkowe są ściśle powiązane z pozycją firmy na rynku.
Jak kształtować wizerunek firmy i marki?
Głównie musimy sobie zdawać sprawę, że wizerunek marki, który dobrze testuje się w postaci tradycyjnej, czyli np katalogowej, nie zawsze musi cieszyć się równie dobrym odbiorem w wersji elektronicznej. Internet rządzi się własnymi prawami i wbrew pozorom jest bardzo wymagający. Wielokrotnie wizerunek firmy albo marki musi być wykonany na nowo na potrzeby strony internetowej. W takich okolicznościach bardzo przydatna jest księga znaku, która ułatwia pracę nad przystosowaniem symboli graficznych do potrzeb zastosowania w sieci.
Często wykorzystywanym narzędziem, które pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jest tworzenie stron dedykowanych konkretnemu produktowi. Są tak zwane witryny produktowe. Takie działania nie wymagają dużych nakładów finansowych, a są efektywne w budowaniu wizerunku oraz jego utrwalaniu. Trzeba sobie zdawać sprawę, że wersje papierowe materiałów reklamowych trafiają do docelowych grup klientów. W sieci taka kontrola jest ograniczona. Co więcej każdy użytkownik globalnej sieci internet może w intuicyjny i szybki sposób sprawdzić konkurencję. Strona internetowa, jest zatem ważnym elementem dokonywania wyboru przez ewentualnych klientów. Wszystkie jej elementy powinny być starannie przemyślane i dopracowane. Każda niedbałość będzie świadczyła o naszym nieprofesjonalnym podejściu.
Elementy wizerunkowe firmy są też wykorzystywane w kampaniach reklamowych. W kampaniach internetowych stosuje się na przykład tak zwane reklamowe banery. Powszechnie stosowany jest też mailing, czyli przesyłanie klientowi docelowemu materiałów reklamowych oraz utrzymywanie z nim stałego kontaktu. Dobry wizerunek w sieci przekłada się na większą rozpoznawalność firmy a także marki.
Polecamy: bardzo dużo informacji o tym czym jest wizerunek firmy.